Ruim twee miljoen mensen keken vorige week naar een wedstrijd van de Amerikaanse footballcompetitie NFL via Twitter. Het sociale netwerk maakte in april bekend tien wedstrijden van het Thursday Night Football te gaan livestreamen op zijn eigen platform. De eerste van die wedstrijden vond vorige week plaats.
Hoewel het sociale netwerk 2,1 miljoen mensen wist te bereiken, keken zij niet naar de hele wedstrijd via de livestream. Elke minuut keken gemiddeld 243.000 mensen via Twitter. Het is de eerste keer dat Twitter cijfers over livestreams bekend heeft gemaakt. Ter vergelijking: CBS en NFL Network, die de wedstrijden op televisie uitzenden, bereikten gemiddeld meer dan 15 miljoen kijkers.
Met de streams wil Twitter zich meer profileren als een netwerk waar gebruikers live op de hoogte kunnen worden gehouden van verschillende evenementen, waaronder sport. Op die manier hoopt het de concurrentie aan te gaan met traditionele televisie. De NFL bereikt hiermee een groter publiek voor zijn wedstrijden. Thursday Night Football is via Twitter namelijk over de hele wereld te zien.
De wedstrijden van Thursday Night Football zijn via Twitter zijn ook te volgen via een app voor Apple TV, Xbox One van Microsoft en Fire TV van Amazon. Naast de livestream kunnen kijkers daar ook geselecteerde tweets, foto’s en video’s bekijken.