65% van de mensen bezoekt een winkel voordat ze online iets bestellen

E-Commerce mag dan enorm in de lift zitten, de rol van fysieke retailers is nog steeds niet uitgespeeld. Uit een Brits onderzoek van Geometry Global blijkt dat 65% van alle mensen eerst een echte winkel bezoekt, alvorens een online aankoop te doen.

Het onderzoek onder ruim 9.486 mensen in 12 verschillende landen wees uit dat het merendeel van de mensen het belangrijk vindt om een product eerst in het echt te zien, voordat ze het bestellen. Ruim 88% gaat naar de winkel om die reden, en 65% van de mensen doet dat om de prijs te checken.

Online shopping groeit niet zo hard als sommige mensen denken: Dit jaar neemt de groei ongeveer met 7% toe. Volgens de onderzoekers komt dit omdat fysieke winkels nog steeds een belangrijk element van ons sociale leven zijn: We vinden het gewoon leuk om de stad in te gaan en dingen te kopen.

Daarnaast stagneert de groei omdat veel mensen zich nog steeds zorgen maken over de veiligheid van online betalingen, of omdat ze geen zin hebben een ‘online connectie aan te gaan met een merk’. Volgens het onderzoek ziet 63% van de internetshoppers geen meerwaarde in het volgen van een webshop op social media.

Online shoppen is op dit moment het meest populair in China. In Europa bungelen Frankrijk en Spanje onderaan in de lijst. Het overgrote merendeel van de Chinezen (94%) gebruikt bovendien hun mobiel in een winkel om productinformatie zoals prijs en features op te zoeken. In de UK en US is dat respectievelijk slechts 31% en 36% van de mensen.