Spotify is in het tweede kwartaal van dit jaar opnieuw gegroeid. Het bedrijf kreeg er 8 miljoen betalende abonnees bij, waardoor er inmiddels 83 miljoen betalende gebruikers zijn. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van de streamingdienst (pdf). Dat is een stijging van 40 procent ten opzichte van een jaar eerder.
Natuurlijk heeft de streamingdienst ook een gratis versie, waar nu 97 miljoen mensen gebruik van maken. Het totale actieve gebruikers steeg daardoor naar 180 miljoen. Van die gebruikers komt 37 procent uit Europa en 31 procent uit Noord-Amerika. De betalende gebruikers komen voor 40 procent uit Europa en voor 31 procent uit Noord-Amerika.
De bedoeling is om aan het einde van dit jaar een mijlpaal te behalen. Dan moeten er 200 miljoen actieve gebruikers zijn. 93 tot 97 miljoen daarvan moeten betalende abonnees zijn.
Omzet
De omzet van het bedrijf steeg ook, namelijk naar 1,3 miljard euro. Dat is 26 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Winst wordt er echter niet gemaakt. Het bedrijf kwam onder de streep uit op een verlies van 90 miljoen euro, tegenover 79 miljoen euro in 2017.