Het aantal dagelijkse gebruikers van Snapchat is in het afgelopen kwartaal flink gestegen. Nu zijn er gemiddeld 191 miljoen dagelijkse gebruikers, wat een stijging van 15 procent is ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van moederbedrijf Snap.
Het bedrijf zette in het eerste kwartaal van dit jaar bijna 231 miljoen dollar om. Dat is een flink verschil met de 150 miljoen dollar in hetzelfde kwartaal een jaar eerder.
Daarentegen leed Snap een flink nettoverlies van 386 miljoen dollar. Een jaar eerder was het verlies echter nog hoger, namelijk 2,2 miljard dollar. Maar toen maakte het bedrijf nog veel extra kosten vanwege de beursgang.
Nieuw design
Hoewel de cijfers over het algemeen goed klinken, hadden beursanalisten beter verwacht. Het vernieuwde design van van de app heeft waarschijnlijk potentiële gebruikers afgestoten. Daardoor is Snap mogelijk advertentieomzet misgelopen.
Het ontwerp van Snapchat werd in februari aangepast om de app toegankelijker te maken voor nieuwe gebruikers. Bestaande gebruikers waren hier echter boos om en tekenden massaal een petitie. Snap beloofde toen beterschap. Het uiterlijk van de app werd onlangs dan ook opnieuw aangepast.