ArticleBunny wil Uber van de marketingbranche worden

Elke bedrijfstak heeft zijn eigen Uber nodig, zo lijkt het wel. ArticleBunny hoopt net zoveel indruk te maken als de taxidienst, maar dan in de marketingbranche.

ArticleBunny is een nieuw platform waar bedrijven direct artikelen kunnen inkopen bij professionals. Dat klinkt misschien niet zo schokkend, maar ArticleBunny zorgt ervoor dat jij je absoluut geen zorgen hoeft te maken over de kwaliteit van het werk dat je geleverd krijgt. De creators worden namelijk uitgebreid gescreend, terwijl de startup echte mensen aan het werk zet om het onderlinge contact, aanpassingen, aflevering en betaling te begeleiden.
“Wij hebben de oplossing die ervoor zorgt dat iedereen kan beschikken over creatief talent, zonder zelf een marketingafdeling te hoeven opzetten”, aldus Luco Molina van ArticleBunny tegenover Mashable. “We weten zelf hoe belangrijk het is om content te blijven produceren, terwijl je natuurlijk zo min mogelijk vaste kosten wilt hebben. Ik kon geen oplossing vinden die mij me paste, dus hebben we zelf een compleet nieuw platform gebouwd.”

ArticleBunny is overigens niet het enige platform van CEO Alex Torrenegra. Hij lanceerde in 2012 namelijk al VoiceBunny, dat hetzelfde werkt als ArticleBunny, maar dan voor voice-overs. Je krijgt allereerst een aantal eerdere producties te zien van drie creators, zodat je op basis van echt werk je beslissing kunt maken. Vervolgens gaat de creator aan de slag, krijg jij het product waar je om gevraagd hebt en volgt de betaling.

De dienst richt zich vooralsnog op de Engelstalige markt, dus mocht je een Engelse tekst nodig hebben, dan kun je hier alvast aan de slag. Anders is het wellicht beter om nog even geduld te hebben tot er een Nederlands alternatief beschikbaar komt.