De Japanse chatapp Line komt deze maand met een digitale butlerdienst. Dat meldt TechCrunch op basis van een anonieme bron binnen het bedrijf. Het bedrijf zou de service deze maand in Thailand willen introduceren. Met de butlerdienst kunnen gebruikers een voorwerp op een gewenst moment op een gewenste plek laten bezorgen.
Hoe het bedrijf de bezorgdienst precies wil gaan uitrollen, is niet bekend. TechCrunch schrijft dat het bedrijf in gesprek is met andere bedrijven die zich aan de dienst zouden willen binden. Verder schrijft de website dat Line de butler ook in andere landen wil introduceren als de service in Thailand een succes blijkt.
Azië loopt vaak voorop als het gaat om diensten binnen het gebruik van chatapps. Omdat Line zich vooral richt op de Aziatische markt, is het onwaarschijnlijk dat de dienst ook naar Europa komt, maar andere bedrijven zouden dit model natuurlijk kunnen overnemen. In de VS bestaat sinds vorig jaar een soortgelijke dienst, Magic.
Whatsapp, de grootste chatapp ter wereld, liet deze maand weten zijn verdienmodel te willen richten op communicatie tussen bedrijven en consumenten. Het aanbieden van een digitale butlerdienst zou vervolgens geen onlogische stap zijn.
Line kwam eerder al met een betaaldienst en muziekdienst en een marktplaats voor stickers, waar gebruiker hun eigen geanimeerde afbeeldingen kunnen verkopen. De chatapp heeft meer dan 200 miljoen actieve gebruikers en richt zich vooral op de Aziatische markt.