Google Glass is even uit de spotlights verdwenen, maar dat betekent niet dat de slimme bril inmiddels stof ligt te happen. Google heeft ondertussen de hulp van het Italiaanse Luxottica namelijk ingeschakeld om een nieuwe versie te ontwikkelen.
Dat liet CEO Massimo Vian vandaag weten tijdens een aandeelhoudersvergadering, lezen we bij de Wall Street Journal. De ondersteuning van Luxottica is goed nieuws voor mensen die hopen dat de nieuwe Google Glass er wat modieuzer uit ziet, want de Italianen zijn eigenaar van bekende merken als Ray-Ban, Persol en Oakley.
Vian zou onlangs zijn afgereisd naar Californië om daar om de tafel te gaan met het nieuwe team achter Glass. “Binnen Google is nog niet helemaal duidelijk hoe de derde versie van Google Glass eruit moet komen te zien. De versie die we allemaal gezien hebben was de eerste, versie twee is nu in ontwikkeling.”
We hoorden eerder al dat de uiteindelijk versie van Google Glass een stuk goedkoper moet worden dan het testmodel, dat zo’n 1.500 dollar kostte. Daarnaast moet de batterij het langer volhouden, wordt de geluidskwaliteit verbeterd en krijgt de bril een betere display.