Facebook breidt klantenservice-tools in Messenger uit

Facebook Messenger klantenservice

Facebook gaat meer inzetten op Messenger als het om de klantenservice van bedrijven gaat. Het bedrijf heeft zijn “quick replies” verbeterd, de plugins om met klanten te chatten uitgebreid en de mogelijkheid om chats te personaliseren verbeterd. Dat meldt Engadget.

De quick replies zijn niet nieuw binnen de app. Sterker nog, die zijn er al sinds 2016. Maar met de nieuwe update kunnen bedrijven ook contactinformatie krijgen via de gemakkelijke knoppen om te reageren. Vraagt een bedrijf om contactinformatie, dan verschijnt er een knop met het e-mailadres of het telefoonnummer dat gelinkt is aan je Facebook-account. Heb je meer dan een adres of telefoonnummer, dan kun je kiezen welke je wilt versturen.

Personalisatie

Daarnaast zijn er meer opties om de chat te personaliseren. Zo is er een nieuwe tool om het systeem sneller werkend te krijgen. Ook is er een notificatiesysteem gekomen voor gebruikers om te zien of er een bericht van een bedrijf is. Tot slot is er een menu dat je in Messenger kan tonen.

Bedrijven kunnen nu verder zien hoeveel nieuwe en openstaande gesprekken er zijn tussen hun pagina en klanten.