Facebook introduceert eigen Shazam-concurrent

Facebook heeft al eerder een eigen variatie op populaire apps ontwikkeld – zo was er Poke (inmiddels uit de App Store gehaald) dat de concurrentie aanging met Snapchat. Volgens een bericht op het officiële Facebook blog, zal het sociale netwerk binnenkort een eigen Shazam-achtige geluids-herkenningsfunctie lanceren voor het identificeren van muziek, series of een film.

a-new-optional-way-to-share-and-discover-music-tv-and-movies_2-e1400689223922

De functie zal je kunnen activeren via een statusupdate bij de optie: “luistert naar”. Facebook zal dan zelf proberen de audio van diverse media te identificeren zonder dat je daarvoor iets in hoeft te typen. Je vrienden kunnen vervolgens een kort fragment van dertig seconden beluisteren. In het geval van films of series wordt er simpelweg een link naar de film of serie geplaatst.

Om gebruik te kunnen maken van de functie zul je deze zelf moeten activeren waarna een volume-indicator bij de statusupdate verschijnt. Het is nog niet precies duidelijk wanneer deze functie geïntroduceerd zal worden maar in elk geval binnen “the coming weeks” voor zowel iOS als Android.