Faraday Future en LG Chem gaan samen accu’s maken voor de FFZero1 van de nieuwe autofabrikant, schrijft Engadget. De accu’s worden ook gebruikt voor andere voertuigen die het nieuwe elektrische autoplatform gebruiken. Volgens de bedrijven zijn ze zelfs al een aardig eind op weg: ze zouden een accu voor elektrische voertuigen hebben ontwikkeld met “de hoogste energiedichtheid ter wereld”.
Op dit moment ligt die titel nog bij Tesla en Panasonic. Het bedrijf van Elon Musk is ook nog eens de enige die auto’s maakt met 60 kWh en grotere batterijen. Tesla heeft het zelfs voor elkaar gekregen om cilindervormige batterijen te gebruiken, wat veel anderen niet doen. Faraday Future lijkt echter ook een cilindervormige batterij te hebben gemaakt, aangezien ze daar onlangs een foto van hebben getweet.
Het systeem dat Faraday gemaakt heeft willen ze gebruiken voor een aantal verschillende voertuigen. Het systeem heet de ‘Variable Platform Architecture’ (VPA) en bestaat eigenlijk uit een soort bouwblokken om voertuigen met verschillende afmetingen en configuraties voor de batterijen te ondersteunen. Op een speciale website legt het bedrijf uit hoe dat werkt.
Net als voor vele andere plannen van Faraday Future is ook hier nog niet bekend wat ze er precies mee gaan doen. Op dit moment hebben ze alleen de FFZero1 superauto getoond, maar dat is vooral een concept om te laten zien wat het bedrijf in zijn mars heeft. Daarnaast zou het bedrijf een concurrent van Tesla testen in extreme gebieden, zoals woestijnen en in de sneeuw, en zouden ze binnenkort gaan testen in Californië of Michigan.