Het is pas net november, maar de feestdagen komen er toch echt al aan. De start van dat seizoen is ook dit jaar weer afgetrapt met een aantal mooie reclames: Disney en Bol.com hebben hun kerst- en Sinterklaasreclames al met ons gedeeld. En net als ieder jaar zijn ze weer de moeite van het kijken waard.
Bol.com heeft al jarenlang een traditie van fantastische Sinterklaasreclames. Hoe kun je bijvoorbeeld de reclame met allerlei Sinterklaasliedjes – eindigend op De zak van Sinterklaas – ooit nog vergeten?
Ook dit jaar heeft Bol.com weer een hilarische reclame met ons gedeeld, een dag na Halloween zelfs al. Deze keer draait de reclame over een jongetje genaamd Felix, dat heel graag een pop wil voor Sinterklaas. Hij wil hem zelfs zó graag dat hij zijn voetbal omtovert in de pop. De voetbal gaat vervolgens overal mee naartoe: naar het pretpark, aan tafel en zelfs naar de intocht. Maar dan is het pakjesavond en krijgt Felix zijn cadeautjes.
Bonusvader van Disney
Net als Bol.com is ook Disney lekker vroeg met zijn reclame voor de feestdagen. Net als voorgaande jaren heeft het bedrijf een korte animatiefilm gemaakt, speciaal voor de kerstdagen. Dit jaar draait de reclame om ‘de magie van samenzijn’. Disney vertelt daar een verhaal over, aan de hand van een man die bij zijn vriendin en haar kinderen intrekt, en zo ‘bonusvader’ wordt. In de korte film zien we dat de kinderen in het begin nog wat onzeker zijn, maar mettertijd wint hun bonusvader een plekje in hun hart.
Maar hoe goed je alles ook probeert te doen, iedereen heeft wel eens een ongelukje. Zo ook deze bonusvader: het gezin bakt een gingerbread house, maar de man laat hem per ongeluk vallen. De kinderen zijn in tranen en de man voelt zich duidelijk schuldig. Dus maakt hij ’s nachts een nieuw huisje, om de kinderen te verrassen.