Sinds de eerste echte vermeldingen in 2004 is er veel gebeurt rond het fenomeen ‘crowdfunding’. Van obscure, kleine hobbyprojecten is crowdfunding verder uitgegroeid tot brandstof voor wereldveranderende plannen, die ook regelmatig hier voorbij komen. Komende week zetten we een selectie nog eens extra in het zonnetje.
De algemene trend van twijfel rondom het investeren in andersmans plannetjes neemt verder af en steeds meer mensen laten zich verleiden om een bijdrage te leveren aan een goed concept.
Een goed concept, dat is het halve werk van een succesvolle crowdfunding campagne. De andere helft bestaat uit slimme marketing en ijzersterk community management. Okay, misschien is het goede concept wel iets belangrijker.
Deze week zetten we op Numrush de grootste successen op het gebied van gezondheid, lifestyle, “Quantified Self” en techniek nog eens extra in het zonnetje: wie zijn ze, wat was hun succes en waar bevinden ze zich op dit moment?
We zijn ook benieuwd naar jullie ervaringen: heb je geïnvesteerd in een project? Deel je reden en ervarigen dan met ons in de comments of laat het ons weten op Twitter met de hashtag #fundrush!