Yes finally! Een onderzoek dat bewijst dat de jeugd van tegenwoordig niet degene zijn die continu op social media zitten, maar juist de groep die ouder is dan 35. Generatie X spendeert meer tijd op online platformen dan generatie Y, blijkt uit het mediarapport van Nielsen Social.
Generatie X, met een leeftijd tussen 35 tot 49, spendeert bijna zeven uur per week op social media. Terwijl de millenials, leeftijdscategorie 18 tot 34, maar zes uur op de social-media-kanalen rondhangen. Ik moet daarbij wel zeggen dat het gaat om Amerikanen, dus in Nederland zou het net even anders kunnen liggen.
Vrouwen meer op social media
Een andere opvallend punt uit het rapport is bijvoorbeeld dat vrouwen meer tijd besteden op social media dan mannen. Zes uur en 33 minuten per week tegenover mannen die vier uur en 23 minuten op de kanalen zitten.
In onderstaande infographic is een ander grappig verschil te zien. Vrouwen delen hun activiteiten vaker op dinsdag en woensdag, terwijl mannen dat meer doen op een donderdag en in het weekend.
Facebook blijft nummer één
Zoals waarschijnlijk al te voorspellen was, staat Facebook op nummer één van meest gebruikte social-media-kanalen zowel op desktops als op smartphones.
De smartphone wordt het meeste gebruikt voor alle online platformen. Zowel door generatie X, Y en de 50-plussers. Gevolgd door de pc en als laatste de tablet.