De Google Assistent heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Op je telefoon krijg je nu grotere plaatjes en meer visuele beelden als je een spraakopdracht doet. Reden is dat veel interacties met de spraakassistent bestaan uit zowel spraak als gebaren en aanrakingen. Dat meldt Google in een blog.
Wil je nu bijvoorbeeld je slimme lampen aanzetten met de Assistent, dan krijg je ook een slider te zien om de helderheid aan te passen. Daarnaast kun je alle tekst die de Assistent moet opstellen en versturen aanpassen en personaliseren, via een nieuwe berichten-interface.
En ook ontwikkelaars kunnen nu aanpassen wat ze je tonen als je de Assistent gebruikt. Zo toont Starbucks nu de producten op zijn menu in Amerika, en laat FitStar foto’s van de workouts zien die je opzoekt.
Android-gebruikers kunnen verder omhoog swipen in het scherm van de Assistent om een overzicht van de dag te zien.
Aankopen doen
Voor ontwikkelaars is er nu verder de mogelijkheid ontstaan om digitale producten en abonnementen te verkopen via de Assistent. Dat betekent dat je bijvoorbeeld de optie krijgt om een app te downloaden als je er informatie over opzoekt.
Daarnaast is Google Sign-In for the Assistant onthuld, om gemakkelijker in te loggen. Vroeger moest je je gebruikersnaam en wachtwoord nog typen als hierom gevraagd werd. Nu kun je met een enkele tik of spraakbevestiging je account linken of een nieuwe maken. De functie moet ook voor slimme speakers werken.