Google investeert flink in eye-tracking en neemt de start-up Eyefluence over. Dat moet de Daydream VR-ervaring flink verrijken.
Eyefluence is specialist in eye-tracking, een techniek die ervoor zorgt dat tot in detail geanalyseerd kan worden waar je naar kijkt. De start-up maakte de overname niet groots bekend, maar meldde het heel beknopt in een aankondiging op zijn website.
“We zijn blij dat we bekend mogen maken dat het team van Eyefluence aan de slag gaat bij Google. Door onze krachten te bundelen kunnen we onze eye-interaction technologie verder uitbouwen. We kijken uit naar de levensveranderende innovaties die we samen kunnen gaan ontwikkelen.”
De techniek van Eyefluence kan gebruikt worden met virtual reality-headsets. Zo kun je door middel van oogbewegingen door menu’s navigeren en ook opties selecteren. Je ogen veranderen als het ware in een muis.
Daarnaast kan eye-tracking gebruikt worden om te analyseren naar welk deel van je scherm je kijkt. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om afbeeldingen buiten dat gebied in een lagere resolutie te tonen.