Iets minder dan een jaar geleden lanceerde Google het mysterieuze bedrijf Calico. De doelstelling van deze nieuwe onderneming? Het bestrijden van ouderdom en het verlengen van ons leven. Dat is nog eens een ambitieus businessplan.
“Trying to cheat life, since I can’t beat death“. Bij het lezen van de eerste berichten rond de nieuwe startup van Google zorgde de karige berichtgeving voor een boel mysterie: ging Calico nou echt proberen om ouderdom te bestrijden?
“Ziekte en ouderdom hebben een enorme impact op al onze families,” liet Google CEO Larry Page in september vorig jaar optekenen. “Met wat ‘long term moonshot thinking’ rond gezondheidszorg en biotechnologie kunnen we wellicht miljoenen levens verbeteren”.
Het werd niet veel duidelijker tot nu, soort van. Want sinds vanochtend heeft Calico een eigen website, die ons iets meer verteld over het bedrijf. Zo zien we een klein team dat bestaat uit grote namen uit de medische wereld en biotechnologische industrie. En we weten nu dat Calico staat voor ‘California Life Company’.
Understanding the fundamental science underlying aging and finding cures for the intractable diseases associated with aging require time, deep technical expertise, research and partnerships.
Heel veel meer informatie valt er vooralsnog niet te melden, dus enig mysterie blijft aanwezig. Wat wél duidelijk is, is dat Calico zich voornamelijk zal richten op het beter begrijpelijk maken van ons ouderdom proces en welke mogelijkheden er zijn om mensen een langer en gezonder leven te laten leiden.
Wordt overduidelijk vervolgd…