IBM lanceert een nieuwe, sociaal georiënteerde emailomgeving voor het samenwerken en communiceren binnen organisaties: IBM Verse. Met IBM Verse worden de verschillende manieren waarop werknemers communiceren – email, meetings, kalenders, filesharing, instant messaging, updates van sociale media, video chats, conference calls en nog veel meer – samengebracht in één dienst.
Ondanks dat email wordt gezien als een van de belangrijkste ontwikkelingen in de productiviteit van medewerkers van de afgelopen 30 jaar, is het ook uitgegroeid tot een van de grootste organisatorische lasten. IT-analisten schatten dat medewerkers dagelijks 108 miljard werkgerelateerde emails versturen. We controleren daarom gemiddeld 36 keer per uur onze inbox op nieuwe emails, terwijl naar schatting slechts 14 procent daarvan relevant is.
IBM Verse leert volgens de makers de voorkeuren en prioriteiten van gebruikers kennen en zet deze kennis in om medewerkers beter te laten (samen)werken. Hierdoor kunnen medewerkers efficiënter werken in plaats van hun tijd besteden aan het beheren en managen van de inbox.
IBM Verse wordt freemium aangeboden, draait volledig in de cloud, en geeft bedrijven toegang tot een betaalbare, veilige en schaalbare samenwerkingsomgeving die geoptimaliseerd is voor zowel mobile als web platformen. Daarnaast krijgen gebruikers in de toekomst direct toegang tot Watson, waardoor ze vanuit hun e-mailomgeving direct een antwoord krijgen op elke willekeurige vraag.