Op Instagram is het gebruik van hashtags behoorlijk belangrijk als je wilt dat mensen je foto’s zien. Maar daardoor zie je regelmatig berichten langskomen met talloze hashtags. Het sociale medium lijkt nu echter een test uit te voeren waarbij dat niet meer het geval is, meldt The Next Web.
App-onderzoeker Jane Manchun Wong ontdekte de test en plaatste screenshots op Twitter. Het lijkt er op dat je de hashtags bij het plaatsen van het bericht in een apart deel toevoegt, en ze als een blok onder een post verschijnen. Daarmee staan ze dus niet meer in de titel van je bericht.
Instagram is testing the ability to add hashtags to posts without including it in the post caption pic.twitter.com/OhQn0xcCuw
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) September 20, 2018
Vooralsnog lijkt het niet alsof er een grens zit aan de hoeveelheid hashtags die je toe kunt voegen. Wanneer de functie beschikbaar wordt voor alle gebruikers, is nog onbekend.
Geoblokkade
Wong ontdekte daarnaast dat Instagram een geoblokkade test voor Stories en berichten, meldt The Next Web. Het idee is dat je dan content kunt plaatsen, die alleen zichtbaar is in bepaalde landen. Zit je doelgroep dus in Amerika, dan kun je ervoor zorgen dat je bericht alleen daar zichtbaar is.
Instagram is testing geofencing posts and stories.
It allows creators to limit the specific countries where their content will be visible. pic.twitter.com/rRE24BPnkj
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) September 20, 2018
Dit kan onder meer handig zijn voor bedrijven die een nieuw product aankondigen in een specifiek land, of als ze een kortingsactie hebben in bijvoorbeeld Amerika. Ook van deze functie is niet bekend wanneer hij naar alle gebruikers uitrolt.