In het rijtje van merken die bezig zijn of lijken te zijn met het lanceren van een smartwatch is het soms nog wat stil rond LG. Afgelopen weekend liet het merk in gesprek met NUtech voor het eerst wat los over hun werk rond een slim horloge.
In gesprek met de Nederlandse publicatie gaf Ramchan Woo, hoofd van LTE-producten bij LG, aan dat het grootste probleem niet de hardware zal zijn, maar de vormgeving van het apparaat.
Woo wilde in het gesprek niet bevestigen dat de hardwaregigant aan een smartwatch werkt, maar gaf wel aan dat er interne discussies zijn geweest: “Zolang het mobiel is, zijn we erin geïnteresseerd“.
Volgens Woo is het de vraag op welke manier een smartwatch consumenten gaat helpen. Hij refereerde daarbij naar het werk dat bijvoorbeeld Sony al in een vroeg stadium van de adoptie heeft verricht en de volgende generatie die het bedrijf in september zal lanceren.
Het is volgens het hoofd van LG Mobile Communications daarnaast belangrijk om na te denken over ontwerp, stijl en identiteit. “Als je ergens binnenloopt heeft iedereen een ander horloge. Hoe kunnen wij dan een smartwatch maken in die markt? Daar denken we nu over na. Het is niet alleen maar technologie, het ontwerpprobleem moet je eerst oplossen.”, aldus Woo.
Hoewel Samsung al bevestigd heeft aan een smartwatch te werken, men het slimme horloge van Microsoft al in actie heeft kunnen spotten en Apple druk bezig is om de buzz rond een iWatch te cultiveren, is LG vooralsnog niet bezig met het snel lanceren van een smartwatch.
“Op welke momenten heb je een smartwatch nodig? We pakken 24 uur per dag zeven dagen per week onze telefoon, heb je dan een horloge nodig? Soms wel, maar wanneer precies? Die vragen beantwoorden we nu eerst voordat we kunnen zeggen of we klaar zijn een product te lanceren.“