De bril die Magic Leap dit jaar gaat verkopen, komt zeer waarschijnlijk in meerdere versies op de markt. Dat heeft Rony Abovitz, de CEO van het augmentedreality-bedrijf, laten doorschemeren op de Code Media-conferentie van techwebsite Recode.
In december presenteerde Magic Leap zijn eerste prototype voor de markt: de Magic Leap One. Daarbij liet het bedrijf voor het eerst (gerenderde) afbeeldingen van zijn product zien. Ook maakte het bedrijf enkele details over de augmentedreality-bril bekend.
In een promotievideo op Code Media liet CEO Abovitz zien dat voormalig basketballer Shaquille O’Neal over een ervaring met de bril praat, terwijl hij fysiek exemplaar draagt. (Een echte demonstratie van de technologie hebben we tot nu toe nog altijd niet gezien.)
Abovitz noemde de bril die O’Neal op zijn hoofd had een Magic Leap Large, wat er waarschijnlijk op duidt dat er meerdere versies van de wearable op de markt komen. Of de apparaten in dat geval in meer verschillen dan grootte, is niet bekend.
Wanneer de bril van Magic Leap precies in de verkoop gaat en hoeveel die gaat kosten, is nog onbekend. Wel maakte Abovitz bekend dat het apparaat in eerste instantie net zo duur zal zijn als een goede computer. Op de lange termijn moet het apparaat net zo duur gaan worden als een premium-smartphone.