De volgende keer dat je een hotel boekt kies je misschien wel voor een van de vele Marriott Hotels. De hotelketen gaat namelijk Netflix toevoegen aan TV’s van sommige vestigingen. Op dit moment gaat het om zes vestigingen, maar de komende weken komen daar meer vestigingen bij.
Hotelgasten kunnen inloggen op hun eigen Netflix-account en blijven gedurende hun verblijf ingelogd. Zo kunnen gasten hun favoriete shows op groot scherm bekijken in plaats van op een mobiel apparaat. Als gasten uitchecken, dan wordt het betreffende Netflix-account automatisch uitgelogd. De Netflix-service moet tegen het einde van 2016 in ieder geval in elk Marriott hotel in de Verenigde Staten beschikbaar zijn.
Een slimme zet van Netflix en Marriott: het maakt het hotel aantrekkelijker voor gasten, maar het zorgt ook voor een groeiend aantal Netflix-abonnees. Hotelgasten kunnen de service namelijk ook 30 dagen gratis proberen, zoals normaliter ook mogelijk is. Op dit moment zijn er alleen al in de VS al meer dan 40 miljoen betalende Netflix-abonnees en waarschijnlijk blijft dit aantal alleen maar groeien.