De Nederlandse markt voor wearables zou de aankomende feestdagen kunnen groeien tot een omzet van maar liefst €21.9 miljoen, een stijging van 137% ten opzichte van 2013. Dat blijkt althans uit onderzoek van Samsung.
Dit jaar genereren wearables sowieso een aanzienlijke impact op de Nederlandse markt. Over het hele jaar 2014 wordt de omzet voor de Nederlandse wearable-markt geschat op zo’n €105 miljoen – een stijging van 111% ten opzichte van 2013.
Volgens het onderzoek van Samsung kenmerkt 2014 zich dan toch als het jaar waarin draagbare technologie – ofwel wearables – definitief hun doorbraak hebben beleefd. De markten in Spanje, Duitsland, Nederland en het Verenigd Koninkrijk zouden dit jaar tot een omzet van maar liefst €1.16 miljard groeien.
Het onderzoek ‘The Retail Prospects for Wearable Technology in 2014” is in opdracht van Samsung uitgevoerd door the Centre for Retail Research, Nottingham in september 2014. Het rapport bekijkt het belang en de rol die de markt van draagbare technologie (wearables) speelt in de retailsector tijdens de kersperiode en levert verkoopvoorspellingen door data van nationale statistiekenautoriteiten, onafhankelijke onderzoeksorganisaties en een enquête onder 50 belangrijke retailers per markt.