Pebble-CEO Eric Migicovsky sprak recentelijk met Rhiannon Williams van The Telegraph tijdens de Web Summit in Londen, waar hij meer vertelde over voor wie een smartwatch is.
Migicovsky is de 29-jarige CEO van Pebble, het smartwatchbedrijf dat bekend geworden is werd als maker van één van de eerste smartwatches na een crowdfundingcampagne op Kickstarter. Ik sprak onlangs Martijn Thé, één van de eerste werknemers van het bedrijf, over hoe het is om voor beide mobiele platformen (iOS & Android) een smartwatch te ontwikkelen.
De jonge CEO laat weten dat de lancering van de Apple Watch heel positief uitgepakt heeft voor het bedrijf: “Ik ben er zeker van dat het ons op verschillende manieren geholpen heeft. Een paar procent van onze gebruikers is overgestapt naar de Apple Watch, maar dat aantal is minimaal. Als Apple ergens consequent in is, is het hun boodschap. Ze zijn gefocust op het hogere segment van de markt, en ik denk dat ze net zo veel vertrouwen hebben in die aanpak als wij in onze Swatch-achtige aanpak.”
Op de vraag waarom mensen nu eigenlijk een smartwatch nodig hebben is Migicovsky duidelijk: “Sommige mensen hebben waarschijnlijk geen smartwatch nodig, het is zeldzaam dat een bedrijf toegeeft dat niet iedereen zijn producten nodig heeft, maar ik denk dat het waar is.”
Volgens Migicovsky zijn er drie groepen die baat hebben bij een smartwatch. De eerste zijn de ultra-verbonden mensen, die eigenlijk verslaafd zijn aan hun smartphone. De tweede zijn de gezondheids- en fitnessfanatiekelingen die een smartwatch gebruiken om gegevens bij te houden. De derde groep is eigenlijk het omgekeerde van de eerste groep: zij willen een zo groot mogelijk afstand tussen hen en hun telefoon. “Misschien zetten ze een paar notificaties aan, maar de rest is uit.”