In samenwerking met USC Berkely heeft Pinterest een nieuwe visuele zoek-tool gelanceerd die het makkelijker maakt om objecten te vinden die je op Pinterest tegenkomt.
Pinterest is een verzamelplek voor foto’s met de meest uiteenlopende onderwerpen. De site wordt voornamelijk gebruikt voor het opdoen van ideeën voor onder andere (doe-het-zelf)projecten.
Met deze nieuwe functie kun je bijvoorbeeld de lamp aanklikken die je voorbij ziet komen op een foto van iemands woonkamer. Je hebt geen idee hoe zo’n soort lamp genoemd wordt, maar wilt er wel graag meer over weten. Zoals waar die verkocht wordt. Door de lamp te selecteren gaat Pinterest opzoek naar vergelijkbare lampen. Zo kom je erachter hoe de lamp genoemd wordt en waar hij te koop is.
Door de nieuwe tool, maakt Pinterest een soort visuele zoekmachine van zichzelf. Hiermee hoopt Pinterest meer adverteerders te trekken. Vorig jaar is Pinterest pas serieus begonnen met het genereren van omzet door het toevoegen van de koop-knop en gepromote afbeeldingen. Door de nieuwe tool kunnen adverteerders inspelen op de interesses van de consument en met objecten adverteren die aansluiten op de zoekopdracht van de consument.