Ontdek toffe nieuwsbrieven die je niet mag missen met Revue Discover

Nieuwsbrieven maken de laatste jaren een soort comeback. Vroeger, toen we nog geen Twitter en Facebook hadden, was het de enige manier om je publiek te bereiken, zonder dat ze naar je site hoefden te komen. Tegenwoordig richten nieuwsbrieven (en dan bedoel ik niet die van de H&M, maar die van redacties) zich vooral op hele specfieke niches of zijn ze zelfs aangepast op jouw interesses. Daarnaast zijn er veel mensen een persoonlijke nieuwsbrief gestart, over een onderwerp waar ze veel van weten.

De Nederlandse startup Revue heeft een simpele dienst gemaakt om makkelijk en snel een nieuwsbrief te kunnen versturen. Ze richten zich daarmee in eerst instantie op de makers van persoonlijke nieuwsbrieven. Met Revue kunnen zij snel en makkelijk een nieuwsbrief samenstellen en versturen, is het idee. Maar ook redacties kunnen de dienst natuurlijk gebruiken.

Discover

Een groot probleem is echter: hoe ontdek je toffe nieuwsbrieven over de onderwerpen waar jij in geïnteresseerd bent. Daarvoor heeft Revue iets nieuws gelanceerd: Discover. Een soort database van nieuwsbrieven die je makkelijk kunt doorzoeken en waar je ook even een nieuwsbrief kunt lezen om te kijken of hij je boeit.

Daarbij heeft het bedrijf er (gelukkig) voor gekozen om niet alleen nieuwsbrieven van zijn gebruikers toe te voegen, maar ook honderden andere nieuwsbrieven over allerlei thema’s. Zo ontstaat er dus echt een soort ultieme collectie van nieuwsbrieven.

Revue-oprichter Martijn de Kuijper hierover:

We hebben diep respect voor de auteurs die zo gedetailleerd schrijven over niche onderwerpen, en dit zo graag willen delen met de wereld. In eerste instantie zijn we onze favoriete nieuwsbrieven intern gaan verzamelen, gewoon puur uit interesse en uiteindelijk is dit dus Discover geworden.

Engelstalig

Wat jammer is, is dat er op dit moment alleen Engelstalige nieuwsbrieven inzitten. Dat terwijl er, mede dankzij Revue, heel veel interessante Nederlandse nieuwsbrieven zijn. Hopelijk breidt Revue hun dienst Discover op dat vlak snel uit.