Het was misschien de minst spannende Super Bowl in jaren, maar de 48ste editie van Amerika’s grootste sportevent is wel een recordbrekende editie geweest. Niet alleen keken een recordaantal mensen naar de TV-uitzending, ook de livestream was drukbezocht met liefst 528.000 kijkers per minuut op het hoogtepunt.
Dat getal is een stijging van ongeveer 4% ten opzichte van het aantal kijkers (508.000) per minuut in 2013, uitgezonden door CBS. In vergelijking met 2012 is het sowieso een hele verbetering (52%), toen ‘slechts’ 346.000 mensen per minuut naar de finale van de NFL keken.
Ook als het gaat om het blijven kijken van de wedstrijd wist Fox een aanzienlijke verbetering te scoren ten opzichte van 2013 en 2012. Keken men in die jaren nog respectievelijk 38.1 en 37.4 minuten via de livestream naar de wedstrijd, bleef men afgelopen zondag liefst 47.8 minuten hangen.
In totaal piekte het aantal kijkers op de livestream op zo’n 1.1 miljoen kijkers. Daarmee is de Super Bowl wel het meest bekeken sportevent via een livestream, maar komt het niet in de buurt van de best bekeken livestream ooit. Dat record blijft vooralsnog stevig in handen van Red Bull en Felix Baumgartner.
De Oostenrijkse durfal wist met zijn sprong uit de ruimte op het hoogtepunt liefst 7.1 miljoen kijkers aan zich te binden. De stunt van Red Bull werd in oktober 2012 live uitgezonden via YouTube.