Het overbruggen van het gat tussen sociale media en de ‘echte’ wereld is een grote uitdaging, maar de makers van de iPhone app Superb geloven dat ze gebruikers kunnen stimuleren om de echte wereld te gaan ontdekken door locaties en plaatsen net zo te behandelen als mogelijke ‘matches’ op een dating app.
De app, die vandaag werd gelanceerd, is gebaseerd op de mechaniek die van de bekende datingapp Tinder een groot succes heeft gemaakt. De app nodigt gebruikers uit door een lijst met potentiële bestemmingen te scrollen en een to-do lijst te vormen van favorieten. Oprichter Eddy Lu legt uit:
Whenever people swipe more things, we put those to the top. And we keep who has also swiped a secret, but then you swipe and you see who wants to do it.
Ook ontvangen gebruikers informatie over wie van hun vrienden geïnteresseerd is om naar de zelfde plaats of locatie te gaan. Gebaseerd op deze informatie kun je wellicht een leuke stedentrip of een dagje weg plannen met een groep vrienden!
Iedereen die ooit gebruik heeft gemaakt van Tinder zal direct het simpele interface van Superb begrijpen: gebruikers kunnen naar rechts swipen voor plaatsen die ze willen zien, en naar links om locaties uit de lijst te verwijderen.
Een grappige variant op de traditionele datingapp, maar tegelijkertijd een stuk minder interessant en spannend vergeleken het scrollen door een lijst met potentiële dates. Bovendien wil je waarschijnlijk echt niet met iedere persoon uit je sociale netwerk een dagje weg, laat staan een week naar een verre bestemming! Leuke app dus om je bucket-list in bij te houden, maar of het sociale aspect ervan een groot succes gaat worden betwijfel ik sterk.