De Zwitserse horlogemaker TAG Heuer voert de productie van zijn eerste smartwatch op, omdat er vanuit winkeliers vraag is naar meer dan 100.000 exemplaren. Dat heeft moederbedrijf LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE bekend gemaakt.
TAG Heuer hield rekening met een flink lagere vraag, want op dit moment worden er nog zo’n 1.200 smartwatches per week geproduceerd. Dat moet omhoog naar 2.000 exemplaren per week als het wil kunnen voldoen aan de vraag vanuit de retail, zo meldt Bloomberg. Sterker nog: het bedrijf heeft tot en met juni geen capaciteit om zijn Connected Watch ook online te verkopen en beperkt zich tot die tijd tot het leveren aan fysieke winkels.
De Zwitsers positioneren hun product totaal anders dan veel andere smartwatchmakers. De TAG Heuer Connected Watch is bedoeld voor mensen die bovengemiddeld veel geld overhebben voor een horloge. De smartwatch kost dus 1.500 dollar. Een instapmodel is er niet, al lijkt het er wel op dat er meer varianten op de markt komen. “Dit unieke horloge is een enorm succes, dus we zullen zeker meer verschillende ontwerpen op de markt brengen tegen het begin van 2017”, aldus de horlogemakers.