Twitter is opnieuw een stukje kleiner geworden. Google heeft namelijk een bedrijfsonderdeel genaamd Fabric van het sociale medium overgenomen. Dit schrijft de divisie op haar website. Fabric is een set van tools voor ontwikkelaars met onder meer analytics, crash reports en het Digits-systeem om met een sms in te kunnen loggen.
De bedoeling is dat de ontwikkelaars van de Twitter-divisie samen gaan werken met die van Firebase, onder de Developer Product Group bij de internetgigant. Firebase biedt ongeveer dezelfde soort diensten voor ontwikkelaars aan. Dit bedrijf kwam via een overname in 2014 in handen van Google. In datzelfde jaar werd Fabric opgericht binnen Twitter.
Twitter trekt broekriem aan
De overname is niet geheel onverwacht, aangezien Twitter het al een tijdje lastig heeft. De kans is groot dat het sociale medium met de overname de organisatie kleiner wil maken en de kosten zo wil beheersen. Twitter heeft namelijk als doelstelling om de komende tijd meer te gaan verdienen en minder uit te geven. Op die manier moet het zijn hoofd boven water houden.
Eerder deden ze dit al door kantoren te sluiten en mensen te ontslaan. Ook stopte het bedrijf met de videodienst Vine.
Hoeveel Google voor Fabric betaald heeft, is niet bekend.