Uber wil zich naast het bezorgen van avondeten ook gaan richten op het bezorgen van boodschappen. Dat heeft CEO Dara Khosrowshahi tegenover Yahoo gezegd. Volgens hem is het zelfs de volgende logische stap.
“Met Eats komen we in de business van het verplaatsen van eten. Ik denk dat het product van het afleveren van eten van geweldige kwaliteit in 30 minuten of minder magisch is”, aldus Khosrowshahi. Volgens hem gaat dat concept ook naar boodschappen komen, waardoor meer mensen thuis gaan eten.
Eerdere test
Eerder dit jaar sloot Uber al een partnerschap met Walmart om het bezorgen van boodschappen te testen. Het initiatief werd in mei weer stopgezet.
“Eten is iets wat je drie keer per dag doet. Dus dat zijn gewoonten die heel, heel diep zitten. En iemand moet de laag zijn die mensen door de stad stuurt, en ik denk dat wij dat kunnen zijn. Het is een enorme kans. De echte uitdaging voor ons is op welke stad we ons richten en met wie we een samenwerking starten.”
Daarmee suggereert Khosrowshahi dat het bedrijf deze keer een test in zijn eentje wil gaan doen.