Vandaag krijgen startups in Silicon Valley zeven minuten de tijd om hun idee te pitchen aan investeerders tijdens een gratis UberPITCH ritje. Uber werkt hiervoor samen met Google Ventures – de investeringsafdeling van Google – om zo ondernemers een kans te geven.
Hiervoor gebruiken ondernemers de Uber-app – waarmee mensen eenvoudig taxi’s kunnen bestellen met hun mobiele telefoon – om zo een UberPITCH ritje aan te vragen in het hart van Silicon Valley: Palo Alto, Mountain View en Menlo Park. De app regelt dan een auto met een investeerder waarna de startups zeven minuten de tijd krijgen om hun idee te pitchen. Vervolgens krijgen ze zeven minuten feedback van de investeerder terwijl de auto weer terugrijdt naar de oppik-locatie.
Whether you spend your weekends hacking together a product or are still plotting out your perfect pitch deck — UberPITCH is your chance to get in front of some of Silicon Valley’s most accomplished investors.
Er zijn maar zes investeerders beschikbaar dus het is waarschijnlijk best lastig om er tussen te komen; iets dat wel vaker voorkomt met promoties van Uber. Precies het over-the-top-gedrag van Silicon Valley waar de serie Silicon Valley de spot mee drijft.
Deze actie past wel goed in het rijtje bijzondere acties die eerder door Uber werden uitgevoerd, zoals het afleveren van katjes om mee te knuffelen, sky-writing op Valentijnsdag en helikopters naar de Hamptons. Meer recentelijk startte Uber ook een meer permanente actie, namelijk: UberRUSH – een bezorgservice per fiets.