Als je door een museum loopt, hoe kijk je dan eigenlijk naar alles wat je daar ziet? Kijk je alleen maar, of zie je de beelden ook echt? Het Van Gogh Museum lanceert een nieuwe merkcampagne die ervoor zorgt dat je het leven en werk van Vincent van Gogh daadwerkelijk ziet, vanuit je eigen perspectief.
Hiermee hoopt het museum een nieuwe generatie museumbezoekers te bereiken.
Van kijken naar zien
Met deze nieuwe campagne wordt je als museumbezoeker uitgedaagd om de schilderen van Van Gogh ook écht te zien, in plaats van even vluchtig een kijkje nemen. Neem nou de beroemde zonnebloemen of de amandelbloesem, die heb je vast wel eens voorbij zien komen. Maar zág je deze afbeeldingen of schilderijen ook echt? En nam je de tijd om even stil te staan bij deze bijzondere werken?
Eigen perspectief
Museumbezoekers worden geprikkeld om echt even stil te staan bij wat ze zien en hoe deze werken hen raakt in hun eigen wereld. Iedereen kijkt tenslotte op zijn eigen manier naar een werk. Daarom worden Van Gogh-kenners en mensen die om persoonlijke redenen zich verbonden voelen met de kunstenaar uitgenodigd om zijn kunst in het echt te komen zien. De verschillende perspectieven van al deze bezoekers worden verbeeld door een caleidoscopische opname van meesterwerker in het Van Gogh Museum.
De mens staat centraal in Van Gogh Museum
Yvonne Nassar, Senior Manager Marketing & Communicatie van het Van Gogh Museum, vertelt: “Samen met Café Society en New Amsterdam werken we aan het bieden van een persoonlijk en eigentijds perspectief op Van Goghs werk en leven. We willen hiermee verbinden en verrassen. Onze samenwerking is inspirerend, we spreken elkaars taal. Door de mens in ons museum een centrale rol te geven, hopen we onze bezoekers te raken.”
BBas Velthuis van Café Society vult aan: “Het is te gek dat we aan de slag mogen gaan met de nalatenschap van Vincent van Gogh en zijn werk van toen naar het nu te halen om zo een nieuwe doelgroep aan te spreken.”