Contentstudio en technologiebedrijf Visionary VR heeft 6 miljoen dollar aan investeringen opgehaald om de technieken van het vertellen van een verhaal voor virtual reality verder te ontwikkelen. Dat schrijft VentureBeat.
Visionary VR werd opgericht met als doel antwoorden te vinden op de vragen hoe storytelling in virtual reality het best tot zijn recht komt. Ze maken daarbij gebruik van de computer generated-aanpak, zoals bij het maken van games voor virtual reality. In tegenstelling tot cinematic virtual reality vindt het verhaal plaats in een digitale wereld die op de computer gemaakt is.
Dat maakt de films meer geschikt voor brillen zoals de Oculus Rift en de HTC Vive. In die virtuele werelden zou ook kunnen rondlopen en bijvoorbeeld met voorwerpen kunnen interacteren. Desondanks ligt de focus van het bedrijf niet op gaming, maar op het vertellen van verhalen en daarom is de aanpak ook deels te vergelijken met cinematic VR.
Visionary VR wil het geld uit de investering gebruiken om het team uit te breiden en een commerciële versie uit te brengen van hun software Visionary Focus, waarmee virtual reality-omgevingen als een film kunnen worden bewerkt. Daarmee wil het bedrijf de drempel voor het maken van dit soort content verlagen.