Vliegen met KLM? Je instapkaart en vluchtinformatie krijg je via Twitter of WeChat

Ga je vliegen met KLM deze zomer? Dan kun je nu op een geheel nieuwe manier je boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen. Dat is nu namelijk ook mogelijk via Twitter en WeChat, zo maakte KLM gisteren bekend op zijn website.

Dit is natuurlijk geen verplichting. Als je je tickets boekt of je incheckt via KLM.com kun je er voor kiezen om je informatie via de twee sociale media te ontvangen. Dit kan ook via Facebook Messenger, want die functionaliteit werd vorig jaar geïntroduceerd.

“Wij willen zijn waar onze doelgroep is. Door klanten te laten kiezen voor hun favoriete platform, tilt KLM haar socialmedia-dienstverlening naar een hoger niveau. Op deze manier blijven we pioniers in de luchtvaartindustrie”, zegt ieter Elbers, president-directeur van KLM.

Messenger

Volgens KLM zelf is de functionaliteit via Messenger erg populair. Ruim 1,4 miljoen reizigers maakten gebruik van de dienst. Bovendien werden 10 procent van alle boekingsbevestigingen en 15 procent van alle online instapkaarten via Messenger verstuurd.

De mogelijkheid om alle informatie via Twitter of WeChat te ontvangen is gisteren gelanceerd en wordt de komende weken steeds breder beschikbaar.