Terwijl kenners verklaren dat het verzadigingspunt voor smartphones steeds dichter bijkomt, lijkt de markt voor andere draagbare technologie nu helemaal open te breken. Recent onderzoek toont nu aan dat het dragen van ‘wearables‘ je informatie voorzieningen tot wel 61% kan optimaliseren.
Het speelveld houdt, zoals terugkerende lezers van dit blog weten, niet op bij een activity tracker of sporthorloge. Diverse smartwatches, slimme kleding of het meest bekende voorbeeld van het moment Google Glass zijn allemaal onderdeel van deze nieuwe markt. “Wearables”, “wearable tech” of wel draagbare, vaak met het Internet verbonden, technologie.
It makes you look at technology in a different way. We are moving to a world where technology interacts with us – you are not just staring at a screen. It is suggesting things to you. Maybe go for a walk, or reminding you that you need to shop for food
De impact op ons dagelijks leven moet de komende jaren pas echt duidelijk worden, maar het is voor een aantal ondernemingen belangrijk om nu alvast een teen in het badwater te steken. Zoals het Amerikaanse Rackspace, wat een onderzoek deed naar de impact van (de huidige generatie) wearables op het dagelijks leven.
Van de ondervraagden gaf bijna iedereen aan dat ze zich goed voelde bij het dragen van de techniek en zich er beter door voelde. Liefst 61% van hen gaf aan dat ze zich beter geinformeerd voelde en hun dagelijkse werk efficienter wisten uit te voeren. Nog eens 37% verklaarde dat ze de devices vonden bijdragen aan het beter ontwikkelen van zichzelf en hun carriere.
De echte revolutie staat pas op het punt van beginnen, maar de eerste testjes tonen aan dat we de komende jaar nog veel verandering in ons dagelijks beeld kunnen verwachten dankzij wearables!