General Motors lijkt met de ene vernieuwing na de andere te komen. Na de verrassend betaalbare (en volledig elektrische) Bolt, komt het Amerikaanse autobedrijf met een nieuw platform om ride-sharing te stimuleren. Hoewel de eerste testen erg kleinschalig zullen zijn hoopt GM dat Maven snel uitgerold kan worden naar diverse gebieden.
Het nieuwe merk Maven moet klanten gaan helpen om auto’s uit te wisselen, parkeerplekken te zoeken en op andere manieren bestuurders helpen. GM gaat Maven uitrollen in Michigan (VS) waar een plek met 100.000 inwoners de nieuwe dienst als eerste uit kunnen proberen. Dat meldt Mashable.
De Maven-app moet het makkelijk maken om auto’s te zoeken en vinden, reserveren en je kunt zelfs de airco of verwarming met de app instellen. De 21 proefauto’s zijn uitgerust met de nieuwe technologieën, zoals Apple CarPlay, Android Auto, 4G en wifi.
Al je gebruik maakt van de app hoef je je niet druk te maken om benzine of verzekering, die zijn namelijk inbegrepen bij de dienst. Feedback geven op de service kan overigens via WhatsApp, er is een team van 40 mannen en vrouwen die gebruikers kunnen helpen.