T-Mobile-klanten hebben al maanden belproblemen met iPhone X

Apple iPhone X

Honderden T-Mobile-klanten zeggen problemen te hebben met het bellen met een iPhone X of een iPhone 8 (Plus). Dat meldt RTL Nieuws. Volgens de klanten valt de verbinding tijdens het bellen na enkele seconden weg. De problemen zouden zich al 3 maanden voordoen. T-Mobile de klanten die problemen ervaren aan hun telefoon om te ruilen voor een nieuwe.

In de meeste gevallen verhelpt een nieuw toestel het probleem. T-Mobile zelf zegt dat de fout “slechts in 3 op de 1.000 totaal aantal geleverde iPhones” zit. De provider vindt de situatie “heel vervelend”.

Een netwerktechnicus van T-Mobile stelt tegenover diverse klanten dat het probleem zich voordoet tijdens het overschakelen van 4G naar 3G. Dat gebeurt onder meer als je aan het bellen bent. De mobiele verbinding raakt dan namelijk enkele seconden tot minuten verloren. Dat is vooral het geval als je op een plek bent waar het mobiel bereik al wat slechter is.

Hardware iPhone

Een woordvoerder van T-Mobile zegt nog niet te weten wat de oorzaak van het probleem is. Apple doet er momenteel onderzoek naar, maar heeft nog geen update. Op het forum van T-Mobile stromen dan ook honderden klachten van gedupeerde klanten binnen.

Bijzonder is dat het probleem zich alleen voordoet met het netwerk van T-Mobile. iPhone X- en iPhone 8 (Plus)-gebruikers die via Vodafone of KPN bellen hebben deze problemen niet. Stop je de simkaart van T-Mobile in een andere telefoon, dan kun je ook weer gewoon bellen. Het lijkt er dus op dat het probleem in de hardware van sommige telefoons van Apple zit.