Google Glass is tot veel in staat; foto’s maken, e-mails checken, de bril kan zelfs fungeren als heuse reisleider! Toch is er één belangrijk aspect waarin Google nog steeds niet in lijkt te slagen, namelijk iemand er daadwerkelijk cool uit te laten zien met Glass op zijn neus. Naast de die-hard technerds zijn maar weinig mensen te spreken over de bril die nu in de VS te koop is voor maar liefst $1,500.
Google heeft dan ook al vele pogingen gedaan om de slimme bril populairder te maken onder het ‘gewone’ volk. Zo sloot de tech-gigant eerder al een deal met de brillenfabrikant van populaire merken als Ray-Ban en Oakley, en probeert het bedrijf met nieuwe applicaties als Foursquare populariteit te winnen onder de reizigers.
Tot nu toe mocht dit blijkbaar niet baten, want Google gaat stug door met pogingen om het imago van de bril te gaan veranderen. Afgelopen week nam het bedrijf namelijk de mode-expert Ivy Ross aan als het nieuwe hoofd van Glass. Ross is een design- en marketingexpert die in het verleden heeft gewerkt voor onder meer Calvin Klein, Mattel, Swatch, Gap en Coach. Haar taak bij Google zal dan ook zijn om de wearable verkoopbaar te maken voor het stijlbewuste publiek.
Of dit betekend dat Ross naast de marketing van het product ook het design van de slimme bril aan zal pakken is onbekend. Hoe dan ook hoopt Google dat er met deze aanwinst een einde zal komen aan het slechte imago van Glass, en dat zou ook de hoogste tijd worden aangezien de slimme bril hoogstwaarschijnlijk nog dit jaar officieel zal worden geïntroduceerd op de markt.