Twitter heeft een deal gesloten met het Amerikaanse Bloomberg om drie van zijn dagelijkse nieuwsprogramma’s op het sociale netwerk uit te zenden. Dat maakte het Bloomberg vanmiddag bekend. Het gaat om drie verschillende shows die grofweg als thema politiek, technologie en economie hebben.
Eerder dit jaar werd bekend dat Twitter deze herfst ook enkele footballwedstrijden van de NFL gaat uitzenden. Volgens Recode gaat het met Bloomberg om eenzelfde soort deal. Daarbij delen beide partijen de opbrengsten en regelen ze samen de verkoop van advertentieruimte. De advertenties zijn tijdens de uitzendingen te zien, maar voor het bekijken van hoogtepunten uit de afleveringen kunnen kijkers ook een advertentie te zien krijgen.
Gisteren werd bekend dat Twitter ook een deal heeft gesloten met CBS News om de partijconventies van de Democratische en Republikeinse partij, die eind deze maand plaatsvinden, uit te zenden. Begin deze maand testte het sociale medium de live-uitzendingen via het kanaal op Wimbledon.
Door middel van de livestreams probeert het sociale medium meer bezoekers naar zijn platform te trekken. Het kiest daarbij bewust voor tv-uitzendingen waarover veel wordt gesproken op het sociale netwerk. Voor mediapartijen is Twitter een interessante plek, omdat het kan zorgen voor meer discussies en gesprekken rond hun tv-programma’s.