Kort na het nieuws dat Budweiser 40 Tesla Semis bestelde, volgt Pepsi met een order van 100 elektrische vrachtwagens. Business Insider laat weten dat de aandelen van Tesla na de Pepsi order voor de Semi zijn gestegen met 2,28 procent.
Het is niet bekend hoeveel Pepsi heeft betaald voor de 100 trucks. Aangezien de aanbetaling per vrachtwagen 20.000 dollar is, en de volledige prijs begint vanaf 150.000 dollar, zal de hele order zo’n 15 miljoen in totaal geweest zijn. De productie van de Tesla Semi begint pas over een jaar. De verwachting is dat Tesla de pre-orders vol zal maken. Dat betekent een flinke voorsprong op de concurrentie voor degenen die nu al vooruit bestellen.
CO2 vrij
Net als Budweiser heeft ook Pepsi de ambitie om minder CO2 uitstoot te produceren. In 2030 wil de frisdrank fabrikant de uitstoot met twintig procent verlaagd hebben. Meerdere bedrijven die investeren in Tesla Semis geven aan te willen werken aan hun carbon footprint. De Canadese supermarkt Loblaw, goed voor 25 Semis, zegt zelfs honderd procent CO2 vrij te willen zijn over dertien jaar.
De Tesla Semi is een elektrische vrachtwagen die begin 2019 in productie gaat. Bijzonder aan de vrachtwagen is dat het wordt uitgerust met een zelfrijdende optie.