“Consumenten willen niet producten of diensten, ze willen ervaringen”, zo trapt John Mellor (VP of Strategy, Business Development, & Marketing Adobe) vandaag het Adobe Digital Marketing Symposium af in de Amsterdam Arena. Anno nu is een kopje koffie veel meer dan alleen dat: de manier waarop je het bestelt en de ambiance in het café spelen een doorslaggevende rol in hoe jij je koffie ervaart. Het is om die reden voor bedrijven steeds belangrijker geworden om jou beter te leren kennen zodat zij de ultieme ervaring kunnen bieden.
Adobe en Microsoft willen het makkelijker maken voor bedrijven om hun klanten te leren kennen. De twee bedrijven gingen daarom in 2016 een samenwerking aan om oplossingen rondom marketingtoepassingen te bieden. Deze samenwerking leidt vandaag tot de lancering van een nieuwe integratie: Adobe Experience Manager.
Ervaring is het sleutelwoord
Het digitale tijdperk brengt met zich een nieuwe manier van doen mee. Ervaring is hierbij het sleutelwoord. Adobe en Microsoft spelen hierop in door bedrijven een overzichtelijk en efficiënt platform te bieden waarbij ze nog beter op de wensen van de consument kunnen inspelen. Het nieuwe content management systeem is onderdeel van de Adobe Experience Cloud en volledig geïntegreerd met Microsoft Dynamics 365.
Suresh Vittal, vice president Experience Cloud Strategy vertelt dat de nieuwe integratie het beheer van marketing en sales activiteiten compleet gaat veranderen. “Door bedrijven in staat te stellen rijke content te ontwerpen en deze te koppelen aan enorme hoeveelheden gegevens – inclusief customer relationship management-gegevens (CRM) vanuit Microsoft Dynamics 365 – hebben Adobe en Microsoft een unieke positie ingenomen om de interactie van sales- en marketingorganisaties met klanten te transformeren.”
Alles aan elkaar gekoppeld
De nieuwe integratie koppelt campagnes en content aan data. Dit maakt het voor marketeers mogelijk om één-op-één gepersonaliseerde content te leveren. De data die uit campagnes voortvloeien kunnen zij hierna direct koppelen aan hun opgestelde doelen. Dankzij dit proces kunnen bedrijven gerichter producten op de markt brengen en hierbij passende ervaringen bieden. Hiernaast kunnen campagnes op verschillende kanalen gecombineerd worden, spraakanalyse technologie maakt het mogelijk spraakdata in te voeren en te analyseren, en alles draait op de Cloud diensten van Microsoft Azure.
De samenwerking tussen Adobe en Microsoft verandert de manier waarop organisaties hun producten op de markt brengen, verkopen en leveren. Een merk kan hierdoor direct op de behoeftes van de consument inspelen. Is een consument bijvoorbeeld op zoek naar yoga lessen? Dan kan een merk hierop inspelen met een aangepaste landingspagina, mobiele app, chatbot en zo alle informatie personaliseren op de interesses van de consument.
Adobe Experience Manager is vanaf nu beschikbaar voor klanten en merken.