Tijdens de keynote van afgelopen maandag, waarin de Apple Watch werd aangekondigd, kregen we een glimp te zien van enkele apps voor het horloge. Echter ontbrak een app van e-commerce grootmacht Amazon, een bedrijf dat bekend staat om zijn online aanwezigheid op alle platformen. Volgens TechCrunch werkt het bedrijf momenteel aan een shopping app voor de Apple Watch.
Dat het bedrijf bezig is met de ontwikkeling van een dergelijke app is niet geheel verrassend. Amazon heeft inmiddels voor (bijna) elk platform een app ontwikkeld, waaronder voor Android Wear smartwatches. Via de app zullen gebruikers van de Apple Watch in staat zijn om door het assortiment van Amazon te bladeren, gericht te zoeken en vervolgens een product te kopen via Amazon’s 1-click ordersysteem. Aangezien de Apple Watch pas op 24 april in de winkels ligt, heeft Amazon nog de tijd om de app te optimaliseren.
Amazon wil vooralsnog weinig kwijt over een eventuele app voor de Apple Watch, maar de verwachting is dat de app veel weg zal hebben van de app voor Android Wear. Een woordvoerder laat aan TechCrunch weten dat zij altijd de wensen van de consument in de gaten houden. “Willen consumenten shoppen via de Apple Watch. dan komt er een app”, aldus de woordvoerder. Daarnaast geeft hij aan dat er al een app is voor Android Wear en dat zij dit willen uitbreiden naar andere ‘devices’.
Via de app van Amazon voor Android Wear smartwatches zijn gebruikers in staat om via één klik producten te bestellen en kunnen zij de app bedienen via hun stem. Daarnaast is het mogelijk om via de app producten toe te voegen aan de wensenlijst en later te bestellen. Naar verwachting zullen gebruikers van de Apple Watch over dezelfde mogelijkheden kunnen beschikken.