Amsterdam Trend Event: In 4 uur op de hoogte van alle trends voor 2019

De zomervakantie is voorbij en ondanks het mooie weer is 2019 alweer dichterbij dan je denkt. Reden voor de makers van Trendwatching.com om volgende week dinsdag het mini-seminar Amsterdam Trend Event te organiseren waarin ze het bedrijfsleven in een ochtend helemaal bijpraten over de trends voor het komend jaar.

Trendwatching.com is bepaald geen groentje als het gaat om trendonderzoek. Het bedrijf brengt inmiddels al meer dan 15 jaar een zeer uitgebreid en bekend jaarlijks Trend Rapport uit dat door grote namen uit het bedrijfsleven zoals Unilever en MTV wordt omarmt. Behalve de jaarlijkse ‘slide deck’ vol maatschappelijke, technische, creatieve en commerciële trends, geeft het bedrijf ook een zeer populaire dagelijkse trendsnieuwsbrief uit.


Foto: Trendwatching.com

Sprekers

Naast bijeenkomsten in onder meer Sydney, Londen, Jakarta, Toronto, Chicago, São Paulo, Bangkok en Shangai doet Trendwatching volgende week dus ook Amsterdam aan. Het congres vindt plaats in Pakhuis de Zwijger tussen 9.00 en 13.00. In die vier uurtjes wordt je door Trendwatching medewerkers Henry Mason, Acacia Leroy en David Mattin helemaal bijgepraat over de belangrijkste trends voor 2019. Bezoekers krijgen bovendien de complete slidedeck die tijdens het event wordt getoond, na afloop mee naar huis.

Trendspotters

Trendwatching maakt voor zijn trendonderzoek al jarenlang gebruik van een groot netwerk aan trendspotters over de hele wereld. Zo gauw in Amsterdam de chique ‘frietboutiques’ als paddestoelen uit de grond beginnen te schieten, wordt hier bijvoorbeeld melding van gemaakt door lokale spotters als zijnde een nieuwe horeca trend. Maar niet alleen de ‘kleine’ trends worden opgepikt, innovatieve bedrijven als Nike, Alibaba, Absolut en Singtel en diverse startups dienen als voer voor de ontdekking van nieuwe trends.

Door al deze signalen te combineren en duiden aan de hand van grotere (macro)economische of maatschappelijke trends, zijn de trendwatchers in staat een vrij compleet plaatje van de wereld te schetsen, dat vaak weet te verrassen, maar vooral inspireren.

Programma Amsterdam Trend Event

Op de agenda voor komende dinsdag staat in ieder geval een overzicht van de 10 belangrijke trends voor 2019, en hoe deze consumentengedrag beïnvloeden. In een wereld waarin consumenten steeds kritischer worden op zaken als social media en minder vertrouwen hebben in de wereld, is het bijvoorbeeld interessant om te bekijken hoe diverse merken hiermee om gaan. En dat terwijl de technologische revolutie onverminderd voortraast.

Na de break wordt de ochtend afgesloten met een presentatie van Acacia Leroy, trendwatcher in Singapore. Zij staat stil bij de laatste trends in tech, retail, fintech en customer experience trends die op dit moment de grootste impact hebben in Azië.

Kaarten voor het Amsterdam TrendEvent van Trendwatching kosten €399 euro en zijn verkrijgbaar via de website. Het event vindt plaats op dinsdag 25 september van 9.00 uur tot 13.00 in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.