Apple lijkt hoog in te gaan zetten op zijn eigen tv-series. De komende twaalf maanden zou het een miljard dollar uittrekken voor het kopen en produceren van series, meldt The Wall Street Journal op basis van ingewijden. Daarmee gaat het bedrijf de directe concurrentie aan met Netflix en Amazon.
De bronnen stellen dat het om ongeveer tien series kan gaan. Jamie Erlicht en Zack van Amburg, twee voormalige topmannen van Sony’s televisiecontentdivisie, zouden het budget beheren. Concrete aankondigingen over series heeft Apple echter nog niet gedaan. Wel bracht het de series Planet of the Apps en Carpool Karaoke uit, die via Apple Music te zien zijn.
Of de nieuwe series ook via Apple Music beschikbaar worden, is niet duidelijk. Het kan ook zijn dat er een nieuw platform gelanceerd wordt.
In gesprek
Erlicht en Van Amburg zijn in ieder geval wel in gesprek met agents in Hollywood en praten over welke shows het bedrijf kan opkopen, stellen de bronnen.
Ook zou Matt Cherniss, de voormalige directeur van WGN America, aangenomen zijn om toezicht te houden op de ontwikkeling van nieuwe series. Cherniss werkte eerder samen met Erlicht en Van Amburg om de Sony-series Underground en Outsiders naar WGN te brengen.