KLM liet je al via Facebook Messenger vluchtinformatie en boekingsinformatie opvragen. Maar vanaf nu kun je ook tickets gaan boeken in Messenger. Dit kun je namelijk doen met de nieuwe servicebot van de luchtvaartmaatschappij: BlueBot (BB).
BlueBot is eigenlijk gewoon een chatbot. Maar het fijne van deze “werknemer” is dat er geen fysieke werknemer van KLM meer nodig is als je een vlucht wilt boeken. Volgens de maatschappij is de chatbot zelflerend en heeft ze ook nog eens een eigen persoonlijkheid: “Behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd.”
250 collega’s
BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met de technologie van KLM. Maar ze staat er niet helemaal alleen voor. 250 menselijke servicecollega’s ondersteunen haar namelijk. Kan BB je niet verder helpen, dan verwijst ze je door naar een van deze collega’s. De bedoeling is echter dat ze binnenkort meer diensten kan aanbieden en op diverse digitale kanalen beschikbaar wordt.
Wil je gebruikmaken van BlueBot, dan kun je haar via Messenger aanspreken.