Had je ooit gedacht dat Domino’s zich op de markt zou profileren als “a delivery technology leader”? Ja, de Domino’s die je de Pizza Shoarma bracht, de Pizza Chicken Kebab en hoogstwaarschijnlijk de verantwoordelijke keten voor de grootste faux-pas in culinaire historie, de Pizza Hawai. Nee. Ananas hoort niet op pizza. Maar dat is een andere discussie
Frank MeeuwsenMaandelijks staat columnist Frank Meeuwsen stil bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van smart homes en het Internet of Things. Deze maand: de acceptatie van zelfrijdende voertuigen!Terug naar Domino’s. Ik weet niet beter of het staat synoniem voor rondscheurende scootertjes door de stad die in een record tempo pizza’s leveren. Stuntend over verkeersdrempels en lak aan elke verkeersregel.
Robot bestuurder
Sinds de hippe hapapps van Deliveroo en Foodora lijkt Domino’s op een ander pad. Steeds vaker brengen ze innovaties die meer en meer focussen op het optimaliseren van de bezorging van warm eten. Zo was er al de Easy Order Button, de pizza-drone, zijn ze druk bezig met de pizza bezorgrobot (ze zoeken een bestuurder!) en nu is er een samenwerking met Ford om met zelf-rijdende auto’s je warme maaltijd te bezorgen.
Nieuwe technologie gaat altijd door een aantal fasen en dit is niet veel anders. We lezen al jaren over de zelfrijdende auto, de Tesla is in sommige steden al een redelijk normaal onderdeel van het straatbeeld en we horen meer en meer over regelgeving. Maar als het om een zelfrijdende auto gaat, dan moet je als consument best een flinke stap nemen. Ga maar na, na een initiële investering om je rijbewijs te halen koop je een goedkoop instapkarretje om kilometers te maken als nieuwe chauffeur langs ‘s-Heeren Wegen. Natuurlijk maak je de blits bij je vrienden en vriendinnen. Je maakt je los van je ouders, gaat je eigen weg en ontdekt nieuw wegen in de wereld. Allemaal met je eigen auto.