De van oorsprong Amerikaanse VR/AR Association, oftewel de VRARA, opent een afdeling in Amsterdam, die The Amsterdam Chapter gaat heten. De officiële kickoff is op 15 februari.
VRARA is een club die vraag en aanbod van Virtual Reality, Augmented Reality en Mixed Reality bij elkaar brengt. Zo kan een marketingbedrijf dat de terreinen van VR en AR wil verkennen, in contact komen met een startup die oplossingen kan bieden.
DeDigitaal bureau Digitas LBi, onderdeel van Publicis One is partner van de Amsterdamse afdeling van VRARA. CTO Andres van Vugt: “De ontwikkelingen binnen VR/AR/XR gaan heel snel en als organisatie moet je blijven innoveren. De mogelijkheden die dit biedt in de wereld van marketing en communicatie zijn grenzeloos.”
Lidmaatschap
het lidmaatschap biedt de associatie toegang tot alle events, toegang tot een speciale Slack-channel, je kunt allerlei VR en AR hardware lenen en “betaald onderzoek door derde partijen.”
Bedrijven, onderwijsinstellingen, en particulieren die van het platform gebruik willen maken, moeten een lidmaatschap aangaan bij VRARA. BinnenBetekent de komst van VRARA naar Amsterdam dat we Virtual Reality meer gaan tegenkomen in het bedrijfsleven? We zullen het zien. Inschrijven voor het kickoff event op 15 februari kan hier.