Diverse datingsites offline gehaald wegens ‘negatieve media-aandacht’

The Right Link, een websitebouwer, heeft diverse datingsites offline gehaald. Naar eigen zeggen is dit vanwege ‘negatieve media-aandacht’, meldt de Telegraaf. De recente invallen door de Autoriteit Consument & Markt (ACM) spelen mogelijk een rol.

Het bedrijf zou tegen zijn partners hebben gezegd dat websites van The Right Link per 1 mei offline gaan. Het bedrijf zou echter terug willen komen op de datingmarkt met een ‘klantvriendelijker product’.

Invallen

Onlangs deed de ACM meerdere invallen bij datingsites. Die websites worden beschuldigd van misleiding met nepprofielen. Daarbij zouden werknemers van de sites zich voordoen als vrijgezelle gebruikers, om de bezoeker zo ver te krijgen om te betalen. De bezoeker moet per bericht betalen.

Bij welke websites de ACM binnenviel, heeft de waakhond niet bekendgemaakt. Meerdere bronnen beweren echter dat The Right Link hier een van was. Het bedrijf heeft meer dan 2.000 websites in beheer, waaronder Matchwereld en Datingprikbord.