Facebook is flink aan het inzetten op het streamen van video’s. Recentelijk werd al duidelijk dat Bill Murray een eigen serie krijgt op het sociale medium, maar ook op sport wordt flink ingezet. Het platform zou namelijk een paar miljard dollar aan het streamen van sportevenementen willen uitgeven. Dat zeggen anonieme bronnen tegenover Sports Business Journal.
Facebook zou iemand aan gaan nemen om de overeenkomsten hiervoor te gaan bespreken. Diegene moet dus een budget krijgen van een paar miljard dollar. En dat is ontzettend veel geld voor overeenkomsten die alleen voor het internet gelden. Zo betaalde Amazon 50 miljoen dollar voor het uitzenden van NFL-wedstrijden. Die paar miljard dollar kan dus voor interessante content gaan zorgen.
Advertenties
Het hoge geldbedrag is echter niet vreemd. Diverse sociale netwerken proberen namelijk je aandacht te krijgen met het streamen van sportevenementen. De kans is groot dat Facebook niet wil dat je de evenementen bij bijvoorbeeld Twitter ziet. En het geld is waarschijnlijk weer terug te verdienen als jij naar de evenementen kijkt en daarmee ook naar de advertenties.