Data van GFK Retail en Technology tonen aan dat Fitbit naar de top van gezondheids- en fitnesstrackers groeit in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Uit het onderzoek blijkt dat niet alleen de verkopen sterk zijn toegenomen, maar ook het marktaandeel van de drie Europese markten enorm is gegroeid.
De groei van Fitbit in het tweede kwartaal van 2015 was groter dan die in de hele gezondheids- en fitnesstrackersector in dezelfde periode. Vorige week kwamen ook al cijfers naar buiten van Gartner waaruit blijkt dat Fitbit de grootste fabrikant van wearables is.
We hebben het afgelopen jaar een uitzonderlijke groei gezien. Deel deze quote“We hebben het afgelopen jaar een uitzonderlijke groei gezien. Onze voortdurende focus op naamsbekendheid en uitbreiding in Europa heeft ervoor gezorgd dat Fitbit tot de top behoort in de markt van connected gezondheids- en fitnesstrackers in deze drie landen”, zegt Gareth Jones, VP en algemeen directeur van Fitbit EMEA.
“Bij Fitbit weten we dat een gezondere, actievere lifestyle voor iedereen haalbaar is. We blijven onze geavanceerde producten leveren en gebruikers motiveren. Zo helpen we mensen hun gezondheids- en fitnessdoelen te behalen – wij geloven erin dat dit wereldwijd aanspreekt.”
Fitbit heeft – sinds de verkoop van het eerste apparaat in 2009 – meer dan 25 miljoen producten verkocht. Fitbit volgt het doel om mensen te helpen gezonder en actiever te leven door het brengen van data, inspiratie en motivatie. Alle Fitbit-apparaten zijn goed te combineren met computers en Windows Phone-, iOS- en Android-apparaten.
Fitbit stond ook op de IFA 2015 en kondigde hier twee nieuwe bandjes aan voor de Fitbit Charger en Fitbit Surge. De bandjes zijn nu ook verkrijgbaar in het blauw en tangerine, naast de al bekende kleuren zwart en plum.